به نام خدا
بیانیه دوازدهمین کنفرانـس بین المللی روابط عمومی ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خداوند متعال را شاکریم که این توفیق را به همة ما عطا کرده است که دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را همچون سال های گذشته با مشارکت، حمایت و همکاری وسیع خانواده بزرگ روابط عمومی برگزار می کنیم.
و درود بی پایان بر پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) که پیامبر رحمت، عزت، راستی و درستی است که دوازدهمین کنفرانس مقارن ولادت با سعادت آن پیامبر مهربانی ها و نیز ولادت امام بزرگوار حضرت امام صادق (ع)، رئیس مکتب شیعه و هفته وحدت برگزار می شود.
و سلام بر آخرین بازماندة امامت، امام عصر و حجت خداوند بر زمین، حضرت حجت بن الحسن (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) و درود به روان پاک همة شهیدان به ویژه شهیدان انقلاب اسلامی و در سرلوحة آنان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران.
دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و در شرایط پیشرفت های کشور در سایه هدایت رهبری عظیم الشأن انقلاب و نیز تلاش و استقامت دولت تدبیر و امید برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه های جهانی برگزار می شود.
برگزاری دوازدهمین کنفرانس روابط عمومی، با تجربه های طولانی که حاصل همکاری و مشارکت وسیع استادان، محققان، مدیران، کارگزاران و همه حامیان و شرکت کنندگان در این کنفرانس است، بیانگر توانمندی، استقامت، بصیرت، هوشمندی و تعهد تک تک اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی ها است که همچنان بر تحقق عملی اخلاق اسلامی- ایرانی، مسئولیت پذیری و خدمت خالصانه به مردم متعهد می باشند.
با گذشت دوازده سال از عمر این کنفرانس، اکنون می توان گفت که دست یابی به «نظریه روابط عمومی اسلامی ـ ایرانی» با داشتن تجربه های علمی و عملی بیش از هر زمان دیگر امکان پذیر شده است.
دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با شعار « مسئولیت اجتماعی و آینده پژوهی روابط عمومی» و با مشارکت و همکاری دانشگاه های مختلف، سازمان ها و نهادهای مرتبط، استادان، پژوهشگران، مدیران، کارگزاران و علاقه مندان به این حوزه مهم ارتباطی، در صدد است همگام با تحقق الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی در دهه چهارم و دهه های بعد انقلاب اسلامی، نگاهی گسترده تر و فراتر به تحولات جهانی در این حوزه مهم ارتباطی انداخته و چشم انداز جایگاه ایران اسلامی را در این زمینه مورد تثبیت قرار دهد.
امید اینکه این کنفرانس توانسته باشد در راستای این آرمان بزرگ، با بصیرت و تدبیر کامل در ایجاد شرایط فرهنگی، اخلاقی، انسانی و در حقیقت همة آنچه که در اصول اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، در ایجاد محیط أمن، فرهنگ ساز، هویت محور، دین پرور و اخلاق مدار در بکارگیری حوزه های مختلف مربوط به روابط عمومی گام بردارد و در فرایند تعالی جامعه اسلامی ایران سهیم باشد.
ما شرکت کنندگان در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، ضمن قدرشناسی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و تاکید بر ضرورت ادامه کنفرانس های علمی و تخصصی با معیارهای جهانی، اجرای کامل مفاد این بیانیه که زمینه ساز ارتقاء و اعتلای روابط عمومی ایران می باشد را خواستاریم.
(1) تعهد به همدلی و همزبانی در کلیة سطوح کشور، ضامن تحقق برنامه های «پیشرفت اسلامی – ایرانی»، «اقتصاد مقاومتی»، «مدیریت جهادی»، و «توسعه پایدار» می باشد.
(2) توجه به شرایط کنونی کشور به ویژه در حوزه ارتباطات جهانی، ضرورت توجه به آینده نگری و آینده پژوهی را برای دست یابی به آینده ای درخشان، امنیت پایدار، تعامل آگاهانه و گسترش تعاون و همدلی در سطح کشور، منطقه و جهان را مورد تاکید قرار
می دهد.
(3) فهم عمیق مسئولیت اجتماعی در حوزه روابط عمومی همراه با مسئولیت پذیری آگاهانه برای گسترش اخلاق ارتباطی، صداقت در وجهه سازی، مردم مداری، شفاف سازی در اطلاع رسانی و خدمت رسانی صادقانه به عموم مردم، وظیفة همه اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی است.
(4) التزام به معیارهای اخلاق اسلامی برای برقراری و گسترش ارتباطات مبتنی بر ایمان، اعتماد، صداقت و برابری در کلیه سطوح مدیریتی و تشکیلاتی سازمان های روابط عمومی در سطح کشور مورد تاکید می باشد.
(5) بکارگیری مناسب و مفید شبکه های اجتماعی همراه با مسئولیت پذیری برای ایجاد فضای سالم ارتباطی، محتوای مفید، ارتباطات مؤثر، اخلاق مدار و فرهنگ ساز یک ضرورت اجتماعی و یک برنامه ای آینده نگر است.
(6) فرایند ایجاد اعتمادسازی میان مردم و کلیه سازمان ها در سطح کشور مستلزم توجه جدی و عمیق به آموزش های نظری و عملی مطلوب، تبادل تجربه های مفید، توجه به نیازهای اساسی، ایجاد فضای تبلیغاتی اخلاق مدار، و صداقت در ارایه خدمات مؤثر می باشد.
(7) همکاری روابط عمومی ها و رسانه ها در کلیه زمینه ها، نه تنها باید به یک جریان مداوم، فعال و گسترده تبدیل شود، بلکه باید از هر گونه سیاه نمایی، غرض ورزی، تفرقه و اختلاف، بزرگ نمایی دروغین و اغفال جامعه با نشر محتوای غیرصادقانه به دور باشد.
(8) تقویت هویت اسلامی- ایرانی، در سطح کشور، منطقه و جهان نیازمند فهم عمیق، تجربه دانش بنیان، و عمل متعهدانه است که می تواند در بهترین وجه آن در شیوه های ارتباطی سالم و اقدام آگانة روابط عمومی ها در سطح کشور و جهان صورت گیرد.
در پایان شرکت کنندگان کنفرانس از مسئولان انتظار دارند نسبت به تقویت جایگاه روابط عمومی ها در سازمان های دولتی منجمله استانداری ها بیش از پیش اهتمام ورزیده و از تصمیمات تنزل جویانه این دستگاه مهم ارتباطی جدا اجتناب نمایند؛ چون در شرایط فعلی تنزل جایگاه روابط عمومی با توجه به ماموریت های آن هیچ گاه به صلاح نبوده و نخواهد بود.
شرکت کنندگان
دوازدهمین کنفرانـس بین المللی روابط عمومی ایران
ششم دی ماه 1392
|